T 478.3394753.394-6753.732-7 (interní označení ČMKS při montáži - na lokomotivě se ve skutečnosti neobjevilo) D 753.732 ("exportní" označení) D 753.732 RT ?92 83 2 753 732-2 I-RTC
Lokomotiva po své rekonstrukci v ČMKS Česká Třebová s "exportním" označením
RTC ji sice nechala "české" označovací schéma (řada D753) i inventární číslo 732, ale měla obdržet za své číselné označení zkratku dopravce.
Zatímco na ostatních lokomotivách má firma dolepenu zkratku RT, na brejlovcích dodnes uvedena není. Správné označení tedy zřejmě je
i když některé zdroje dokonce uváděly označení D 753.001 RT.
V letech 2008 a 2009 byla krátkodobě pronajímána firmě Linea, kde pomáhala oranžovým D 753.703 LI a D 753.704 LI zvládat zvýšené přepravní nároky.
Na přelomu let 2009/2010 přestala RTC zajišťovat přepravu na neelektrifikované trati Brescia - Ghedi a nemá tak využití pro lokomotivy nezávislé trakce.
Proto obě lokomotivy pronajala. Sedmsettřicetdvojka je od února 2010 pronajata firmě Ferrovia Nord Cargo a provozována po boku lokomotiv DE 520.
V říjnu 2011 se z pronámu navrací zpět k RTC a provozována je nejvíce v okolí Verony.
Nové označení lokomotivy dle TSI je
29.9.2019
D 753.732, Verona Porta Vescovo.
Vzhledem k nákupu nových lokomotiv řady 744 se ocitají na okraji zájmu firmy. Ještě bylo uváděno,
že lokomotivy budou provozovány na nějakých nových přepravách na západě Itálie, ale to se zřejmě neuskutečnilo.
A tak na nich nebyla ani provedena rekonstrukce pro splnění nových požárních předpisů, po vzoru lokomotiv DE520 Trenord.
Tím od roku 2023 nesmí do čela vlaků na celostátní síti a hned v lednu 2023 jsou odprodány.
10.1.2023
D753.732 a D 753.733 při příjezdu na Sicílii pro nového majitele. Zdroj: stránka ferroviesiciliane.it.
Novým majitelem je Globalfer se sídlem v Casertě, která se zabývá pracemi na železniční infrastruktuře. Lokomotivy tak čeká již jen využití na pracovních vlacích při údržbě tratí.
9.5.2023
D753.732 a D 753.733 po aplikaci firemního laku nového majitele. Messina Centrale Zdroj: stránka ferroviesiciliane.it.