Původní lokomotiva 753.402

Historie lokomotivy:

T 478.3402 753.402-7 753.733-5 (interní označení ČMKS při montáži - na lokomotivě se ve skutečnosti neobjevilo)
D 753.733
("exportní" označení) D 753.733 RT ? 92 83 2 753 733-0 I-RTC

D 753.733 výrobní štítek D 753.733 D 753.733


Lokomotiva po své rekonstrukci v ČMKS Česká Třebová s "exportním" označením

             

D 753.733


D 753.733

RTC ji sice nechala "české" označovací schéma (řada D 753) i inventární číslo 733, ale měla obdržet za své číselné označení zkratku dopravce.
Zatímco na ostatních lokomotivách má firma dolepenu zkratku RT, na brejlovcích dodnes uvedena není. Správné označení tedy zřejmě je

               

i když některé zdroje dokonce uvádějí označení D 753.002 RT.

D 753.733


D 753.733


D 753.733


D 753.733


D 753.733


D 753.733


D 753.733


D 753.733

Na přelomu let 2009/2010 přestala RTC zajišťovat přepravu na neelektrifikované trati Brescia - Ghedi a nemá tak využití pro lokomotivy nezávislé trakce.
Proto lokomotivu v lednu 2010 pronajala. Od té doby jezdila pro firmu Interporto Servizi Cargo a to zejména v okolí Neapole.

D 753 733 D 753 733

Zde ale pronájem končí v květnu 2011 a lokomotiva se obratem dostává ke své sesterské D 753.732 do pronájmu k Nord Cargu.






Od října 2011, kdy pronájem skončil, jsou obě opět provozovány samotnou RTC, nejčastěji v okolí Verony.

Nové označení lokomotivy dle TSI je



V období od 10/2020 do 1/2021 a od 5/2021 do 7/2021 je pronajata firmě Captrain.

Vzhledem k nákupu nových lokomotiv řady 744 se ocitají na okraji zájmu firmy. Ještě bylo uváděno,
že lokomotivy budou provozovány na nějakých nových přepravách na západě Itálie, ale to se zřejmě neuskutečnilo.
A tak na nich nebyla ani provedena rekonstrukce pro splnění nových požárních předpisů, po vzoru lokomotiv DE520 Trenord.
Tím od roku 2023 nesmí do čela vlaků na celostátní síti a hned v lednu 2023 jsou odprodány.

10.1.2023 D753.732 a D 753.733 při příjezdu na Sicílii pro nového majitele.
Zdroj: stránka ferroviesiciliane.it.

Novým majitelem je Globalfer se sídlem v Casertě, která se zabývá pracemi na železniční infrastruktuře.
Lokomotivy tak čeká již jen využití na pracovních vlacích při údržbě tratí.

9.5.2023 D753.732 a D 753.733 po aplikaci firemního laku nového majitele. Messina Centrale
Zdroj: stránka ferroviesiciliane.it.


D 753.732 na TITULNÍ stranu na rekonstrukce ITÁLIE D 752.501 SG