Historie lokomotivy:
T 478.3315 753.315-1 753.728-5 (interní označení ČMKS při montáži - na lokomotivě se ve skutečnosti neobjevilo)
D 753.730 ("exportní" označení) D 753.703 HU D 753.703 LI D 753.703 92 83 2 753 703-3 I-RCI / D 753.703 270.672-5
Lokomotiva po své rekonstrukci v ČMKS Česká Třebová s "exportním" označením
              |
V Itálii pak obdržela označení
                |
a spolu se 704-kou doplnila "prototypové" 701 a 702 u Hupacu.
V roce 2006, kdy přestaly vozit pravidelný vlak z Chiassa, se spolu s 704-kou dostaly do pronájmu k Railion Italy (DB Schenker).
Ta je nakonec i začátkem roku 2007 kupuje, ale k 1.5.2007 obratem prodává nově vzniklé společnosti LINEA.
                |
Krátce po pořízení jsou opatřeny i oranžovým firemním lakem a v provozu doplňují nové elektrické lokomotivy.
V červnu 2009 se dostává v rámci pronájmu ke společnosti FRET Cargo Italia a v září se navrací zpět.
Postupem času nastala změna majitele akcií Linei a nový vlastník lokomotiv je Rail Cargo Italia.
A ve druhé polovině roku 2012 se objevuje již s polepy a logem nového vlastníka.
V roce 2013 se objevuje již bez zkratky LI v označení
             |
Od té doby se převážně objevuje na přetazích vlaků RO-LA u italského Terstu.
Zřejmě v roce 2017 opět mění majitele a objevuje se u "traťovky" CLF.
V roce 2019 obdržela nový firemní lak a objevilo se i nové označení
D 753.702
na TITULNÍ stranu
na rekonstrukce ITÁLIE
D 753.704