Původní lokomotiva 753.190

Historie lokomotivy:

T 478.3190 753.190-8 753.702-0 (interní označení ČMKS při montáži - na lokomotivě se ve skutečnosti neobjevilo)
D 753.702
("exportní" označení) D 753.702 HU ? 92 83 2 753 702-5 I-FSE / D 753.702 ?

výrobní štítek D 753.702 D 753.702


       

V Itálii obdržela číslo

             

a v září 2002 byla přes firmu Leon Doro dodána firmě HUPAC na kontejnerový terminál Busto Arsizio.

D753702

Protože se v té době začaly v Itálii rozlišovat "externí" dopravci zkratkou za číslem lokomotivy, obdržela zde označení

               

D753702

D 753.702 HU


D 753.702 HU


D 753.702 HU

Po příchodu nových lokomotiv D 753.703 a 704 HU jsou lokomotivy 701 a 702 pronajímány firmě Railion Italia a využívány zejména v okolí Alessandrie.

D 753.702 D 753.702

V roce 2006 kupuje lokomotivu firma Ferrovia Sud Est v Bari. Vzhledem k jejímu značně zastaralému a nespolehlivéme vozového parku jsou
lokomotivy okamžitě permamnentně využívány a to především v osobní dopravě s vozy již značného stáří. Navzdory tomu,
že lokomotivu firma FSE odkoupila, zůstává na ní číslo majitele předchozího. Přeznačení zřejmě není nutné
vzhledem k tomu, že lokomotiva je provozována pouze na tratích FSE a nezajíždí na státní síť.

D 753.702


D 753.702


D 753.702


D 753.702


D 753.702


D 753.702

Od roku 2009 nakupuje FSE v Polsku nové motorové jednotky ATR.220 (23 souprav) a tak jsou některé lokomotivy odstavovány z provozu.
Nejdříve ještě zasahuje do provozu na pracovních vlacích, ale postupem času její využití klesá. Zřejmě kvůli její atypičnosti ve zdejším provozu
a nepoměrně větší složitosti, v porovnání se staršími lokomotivami, to vede až k definitivnímu odstavení u depa v Bari.
Dle příspěvku na webu ferrovie.it je spolu s D 753.701 od 28.11.2018 nakonec na prodej.


D 753.701 na TITULNÍ stranu na rekonstrukce ITÁLIE D 753.703