Historie lokomotivy:
T 478.3305 753.305-2 753.153-6 (Přeznačení u ČD kvůli zůstatkové hodnotě)
752.509-0 D 752.509 SFM D 752.509 SF D 752.509 DG
Lokomotiva po své rekonstrukci v ČMKS Česká Třebová ještě s "českým" označením
        |
V Itálii byla označena D 752.509 a byla od firmy Leon Doro v květnu 2003 odprodána firmě SFM se sídlem v Alessandrii.
Protože se v té době začaly v Itálii rozlišovat "externí" dopravci zkratkou za číslem lokomotivy, obdržela zde označení D 752.509 SFM,
posléze při přechodu na dvoupísmenné označení upravené na D 752.509 SF.
          |
                      |
Do provozu ale zasáhla pouze v srpnu 2004. Na jaře roku 2005 byla firma SFM převzata dceřinou firmou DB Cargo - Railion IT.
Railion ovšem neměl o atypickou lokomotivu zájem a tak ji v červenci 2005 odprodává firmě Del Fungo Giera.Ta ji provozuje jako
                |
společně s najatými lokomotivami E 636 FS a DE 520 FM (některými posléze odkoupenými) v čele
cisternových vlaků po celé Itálii, zejména pak mezi stanicemi Sannazzaro a Alexandrie.
Začátkem roku 2007 se pro několik závad stává neprovozní a díky poklesu přeprav a svoji atypičnost i nepotřebnou.
Nejdříve je odstavena v Alexandrii, během roku 2007 je však přepravena do švýcarského Chiassa, kde stojí odstavena v depu.
|
|
      | 27.7.2012 - Chiasso. Zřejmě poslední foto před šrotací. (Flickr - Giovanni Grasso) |
V březnu 2014 byla v Chiassu sešrotována firmou MSE Metal Service Ecologic SA.
D 752.508
na TITULNÍ stranu
na rekonstrukce ITÁLIE
DE 520-001