Původní lokomotiva 753.369

Historie lokomotivy:

T 478.3369 753.369-8 753.075-1* (prohoz čísel v ČMKS) 753.720-2* (interní označení ČMKS při montáži)
D 753.718
("exportní" označení) DE 520-09 FM D 753.055 DG DE 520-09 FM 92 83 2 520 009-7 I-TN / DE 520-009

výrobní štítek DE 520-09 FM

*) Toto označení se na lokomotivě ve skutečnosti neobjevilo


Lokomotiva po své rekonstrukci v ČMKS Česká Třebová v šedém a s "exportním" označením

             



V Itálii u firmy FNM obdržela jak firemní lak (převážně tvořený samolepící fólií), tak číslo

            



Lokomotiva asistovala při tvorbě instruktážního videa, rozděleného na dva díly.














               

Asi tak od jara 2006 byla lokomotiva pronajata firmě Del Fungo Giera jako D 753 055 DG. V červnu 2007 ale již stála neprovozní
odstavena ve švýcarském Chiassu spolu s D753: 053,056 a 057 DG.



V prosinci 2007 se lokomotiva vrátila zpět k FNM a její osud byl, stejně jako některých jejích kolegiň, nejistý.
V té době se totiž na internetu objevil inzerát firmy Tracona Trading AB ohledně odprodeje 8 kusů lokomotiv DE 520.
Nakonec byla zprovozněna pro potřeby FNM a v provozu se objevila opět s původním číslem

            

Po vzniku nové firemní struktury, kdy je osobní doprava provozována pod hlavičkou LeNord a nákladní dopravy byla vyčleněna pod firmu Nord Cargo,
zůstávají lokomotivy DE 520 mateřské firmě FNM. Ta je zapůjčuje (pronajímá) uvedeným společnostem podle potřeby.
Od té doby je "devítka" převážně ve službách Nord Cargo. Závěrem jara 2010 byla nasazena na obsluhu průmyslové zóny v Anagni, jižně od Říma.

DE 520-09 FM


DE 520-09 FM

Zde ji však 25.8.2010 potkala nehoda - prorazila "šturc" výtažné koleje předávacího nádraží, opustila zcela koleje a zůstala viset na svahu.
Od pádu do řeky ji zachránily zřejmě jen stromy. V této pozici byla "k vidění" vedle vysokorychlostní trati až do 27.5.2011.
Situaci ukazuje fotografie z italského webu Ferrovie.it, dle kterého byla v noci na 28.5.2011, za pomoci jeřábů, vyzvednuta.
Následně byla naložena na speciální kamion a převezena do depa v Iseu.

DE 520-09 FM DE 520-09 FM

Celkem nečekaně byla opravena a již v srpnu 2013 se opět zapojila do služby. To již ale pod hlavičkou Trenord,
která vzešla z FNME a pod níž jsou provozovány od roku 2012 i lokomotivy DE 520.
Na jejich pronajímání Nord Cargu se ale nic nezměnilo.


Následně se během roku 2014 představila s novým způsobem označení na čelníku, korespondujícím s označením lokomotivy dle TSI.

           



DE 520-08 FM na TITULNÍ stranu na rekonstrukce ITÁLIE DE 520-10 FM