Původní lokomotiva 753.034

Historie lokomotivy:

T 478.3034 753.034-8 753.715-2 (interní označení ČMKS při montáži - na lokomotivě ve skutečnosti neobjevilo)
D 753.715
("exportní" označení) DE 520-06 FM D 753.059 DG 92 83 2 520 006-3 I-TN / DE 520-006
92 83 2 520 006-3 I-FG / DE 520-006


výrobní štítek DE 520-06 FM štítek DE 520-06 FM


Lokomotiva po své rekonstrukci v České Třebové při zkušebních jízdách v šedém laku a s "exportním" označením

             

D 753.715

21.5.2003 D 753.715 D 753.715, ČMKS Č.Třebová. D 753.715 D 753.715, Česká Třebová.
V Itálii u firmy FNM obdržela jak firemní lak (převážně tvořený samolepící fólií) tak číslo

            

DE 520-06 FM


DE 520-06 FM


DE 520-06 FM


DE 520-06 FM

Asi tak na jaře 2006 byla lokomotiva odprodána firmě Del Fungo Giera, která ji nejdříve
provozovala pod původním číslem a koncem roku 2006 pak přeznačila na

               

D 753.059 DG

D 753 059 DG

Provoz u této firmy ovšem netrval dlouho a v souvislosti s úpadkem přeprav (a tím i firmy)
byla již během roku 2007 odstavena jako neprovozní, zřejmě v Alessandrii.

8.1.2008 ji zastihla ještě změna majitele, byť pouze formální, kdy se upadající firma DFG změnila na společnost Impresa Ferroviaria Italiana (IFI).
To bylo v době kdy pronajaté lokomotivy již byly vrácena FNM. Druhá část, tedy právě i D 753.059 DG, byla navrácena v lednu 2008.
Lokomotivy byly převezeny do depa v Iseu, kde čekaly na lepší časy. Přestože se v té době se na internetu objevil inzerát firmy Tracona Trading AB
ohledně odprodeje 8 kusů lokomotiv DE 520, ani "padesátdevítka" se odprodeje nedočkala a dál stála odstavena v Iseu.

DE 520-06 FM

DE 520-06 FM

Naděje svitla v dubnu 2009, kdy byla odprodána, spolu s D 753.060 DG, nově vzniklé GMC. Ta ovšem čekala na vyřízení administrativy
se zahájením provozu a lokomotivy neodebrala. A tak stojí v Iseu nadále.

DE 520-06 FM


DE 520-06 FM


DE 520-06 FM


DE 520-06 FM

V létě roku 2012 se spolu se svojí firemní kolegyní přestěhovala do areálu stanice v Iseu. Bohužel to nebylo z důvodu zahájení provozu,
ale z nedostatku místa v depu v době, kdy Trenord nakupuje nové jednotky Stadler a odstavuje z provozu starší mot. vozy.

19.8.2012 753.73 D 753.059 D 753.059 DG + D 753.060 DG, Iseo.
20.8.2012 D 753.059 D 753.059 DG + D 753.060 DG, Iseo.

D 753.059 DG


D 753.059 DG

Dle nalezené informace na internetu se lokomotiva v roce 2014 opět vrátila do čela vlaků.
Přestože jde v podstatě o návrat k původnímu provozovateli, je již nyní evidována u Trenordu dle normy TSI pod označením

92 83 2 520 006-3 I-TN

Na čelníku má zkrácené označení

           

27.2.2015 DE 520-006 DE 520-006, Giovanni Grasso - foto na Flickr.com.

To ale netrvalo dlouho a lokomotiva je hned v únoru 2015 odprodána firmě Ferrovie del Gargano.

92 83 2 520 006-3 I-FG

V dubnu 2015 odjela spolu s DE520-007 do Foggie, kde čekaly na nasazení do provozu. V plánu
byl i firemní lak. Bohužel plány na dopravu nakonec nevyšly a lokomotivy pouze stály v depu.
Až po čtyřech letech se v obnoveném laku, vycházející z původního schématu FNM, objevily
na výkonech společnoti Captrain, která je má v nájmu od Ferrovie del Gargano od srpna 2019.

2019 DE 520-006 DE 520-006 DE520-006 - foto umístěné na https://trainspo.com.

V srpnu 2021 byl pronájem u Captrainu, zřejmě v důsledku nákupu nových lokomotiv Vossloh, ukončen a lokomotivy se vrátily k FG.

Protože u FG není pro lokomotivy nadále odpovídající využití, byla v roce 2023 odprodána DE520-006 firmě Ferrotramviaria S.p.A..

9.6.2023 DE 520-006 DE 520-006 DE 520-006 DE 520-006, Bozzolo.


DE 520-005 na TITULNÍ stranu na rekonstrukce ITÁLIE DE 520-007