Původní lokomotiva 753.046

Historie lokomotivy:

T 478.3046 753.046-2 753.045-4* (přeznačení podle majitele vraku) 753.716-0* (interní označení ČMKS při montáži)
D 753.716
("exportní" označení) DE 520-07 FM D 753.060 DG 92 83 2 520 007-1 I-TN / DE 520-007
92 83 2 520 007-1 I-FG / DE 520-007


*) Toto označení se na lokomotivě ve skutečnosti neobjevilo

výrobní štítek DE 520-07 FM štítek DE 520-07 FM


Lokomotiva po své rekonstrukci v České Třebové s "exportním" označením D 753 716 a šedým lakem.

             

25.3.2003 D 753.716 D 753.716, 753.359, ČMKS Č. Třebová.

D 753.716

V Itálii u firmy FNM obdržela jak firemní lak (převážně tvořený samolepící fólií) tak číslo

            

DE 520-07 FM


DE 520-07 FM


DE 520-07 FM


DE 520-07 FM

Asi tak na jaře 2006 byla lokomotiva odprodána firmě Del Fungo Giera, která ji nejdříve
provozovala pod původním číslem a koncem roku 2006 pak přeznačila na

           

D 753.060 DG

D 753 060 DG

Provoz u této firmy ovšem netrval dlouho a v souvislosti s úpadkem přeprav (a tím i firmy)
byla již během roku 2007 odstavena jako neprovozní, zřejmě v Alessandrii.
8.1.2008 ji zastihla ještě změna majitele, byť pouze formální, kdy se upadající firma DFG změnila na společnost Impresa Ferroviaria Italiana (IFI).
To bylo v době, kdy pronajaté lokomotivy již byly vráceny FNM. Druhá část, tedy právě i D 753.060 DG, byla navrácena v lednu 2008.
Lokomotivy byly převezeny do depa v Iseu, kde čekaly na lepší časy. Přestože se v té době se na internetu objevil inzerát firmy Tracona Trading AB
ohledně odprodeje 8 kusů lokomotiv DE 520, ani "šedesátka" se tehdy nedočkala a stála dál odstavena v Iseu.

DE 520-07 FM

Naděje svitla v dubnu 2009, kdy byla odprodána, spolu s D 753.059 DG, nově vzniklé GMC. Ta ovšem čekala na vyřízení administrativy
se zahájením provozu a lokomotivy neodebrala. A tak stojí odstavená v Iseu i nadále.

DE 520-07 FM


DE 520-07 FM


V létě roku 2012 se spolu se svojí firemní kolegyní přestěhovala do areálu stanice v Iseu. Bohužel to nebylo z důvodu zahájení provozu,
ale z nedostatku místa v depu v době, kdy Trenord nakupuje nové jednotky Stadler a odstavuje z provozu starší mot. vozy.

19.8.2012 D 753.060 D 753.060 D 753.060 D 753.060 D 753.060 DG + D 753059 DG, Iseo.

D 753.060 DG


D 753.060 DG


D 753.060 DG

Dle nalezené fotografie na webu photorail.com se lokomotiva v roce 2014 opět vrátila do čela vlaků.
Přestože jde v podstatě o návrat k původnímu provozovateli, je již nyní evidována u Trenordu a pod novým označením

92 83 2 520 007-1 I-TN

a na čelnících se zkráceným označením

           


To ale netrvalo dlouho a lokomotiva je hned v únoru 2015 odprodána Ferrovie del Gargano.

92 83 2 520 007-1 I-FG

V dubnu 2015 odjela spolu s DE520-006 do Foggie, kde čekaly na nasazení do provozu. V plánu
byl i firemní lak. Bohužel plány na dopravu nakonec nevyšly a lokomotivy pouze stály v depu.
Až po čtyřech letech se v obnoveném laku, vycházející z původního schématu FNM, objevily
na výkonech společnoti Captrain, která je má v nájmu od Ferrovie del Gargano od srpna 2019.

2019 DE520-007 DE520-007 se po čtyřech letech objevila, na fotografii na www.ferrovie.it,
v depu v Asti, při zprovozňování v rámci pronájmu ke společnoti Captrain.

V srpnu 2021 byl pronájem u Captrainu, zřejmě v důsledku nákupu nových lokomotiv Vossloh, ukončen a lokomotivy se vrátily k FG.
Vzhledem k nedostatku vhodných výkonů, prý nadále lokomotiva převážně stojí bez využití.


DE 520-006 na TITULNÍ stranu na rekonstrukce ITÁLIE DE 520-008